header
חברות השמה בהייטק
 

 כאשר אנו מחפשים עבודה בהייטק, ישנן כמה אופציות העומדות בפנינו על מנת להרחיב את הסיכויים למציאת עבודה מתאימה שתענה על ציפיותינו:
-         פנייה ישירה למחלקות כח האדם בחברות ההייטק הגדולות עם קורות חיים מתאימים.
-         פרסום בפייסבוק ובמייל את עובדת היותנו מחפשי עבודה ומהן דרישותינו מבחינת אופי המישרה והיקפה.
-         שליחת קורות חיים מקוונת דרך אתרי הבית של חברות ההיטק במשק.
-         קריאת מדורי הדרושים בעיתונים המודפסים.
-         פנייה לחברות השמה בהייטק המקושרות לחברות הייטק המציעות מישרות פנויות.
 
האפשרות האחרונה שונה מן האחרות, שכן בה אנו מערבים גורם מקצועי ומיומן בעל היצע רחב ומגוון שיש יותר סיכוי שיענה על צרכינו – אם מבחינת יוקרה, שכר ואף תנאים.
לכאורה ניתן לומר שאין כל הבדל בין חברות השמה בהייטק בארץ לבין מקבילותיהן בחו"ל, אך ישנן כמה נקודות שוני מהותיות הבאות לידי ביטוי דווקא בעיתות משבר בענף. הרי אין זה סוד שמדי כמה חודשים ניתן לשמוע על גלי פיטורין בחברות הייטק מסויימות בארץ. מאידך, אנו שומעים לא מעט על גיוסים גדולים לחברות אחרות. 
 
חברות השמה בהייטק בארץ שומרות על קשרים ייחודיים,לעיתים אף בלתי אמצעיים, עם מועמדים שגוייסו דרכן לחברות מסויימות ופוטרו מסיבה זו או אחרת. דווקא עקב המנטליות הישראלית, שבים אותם מועמדים לחברות השמה אלה ומבקשים עזרה בהשמה מחדש.
בשלב זה החברה מכירה את המועמד ופרטיו ידועים לה ולכן תוכל לפעול ביעילות יתר להשמה נוספת – ואולי אף מוצלחת יותר. יש לכך יתרונות אחדים, שכן המועמד אינו צריך לגשת שוב פיזית לחברת ההשמה מכיוון שכל שעליו לעשות הוא ליצור קשר טלפוני ולציין את היותו מחפש עבודה וחברת ההשמה כבר תדאג לו מכאן.
 
יתרון נוסף – לעובד ניסיון בשוק ההייטק ולכן לחברת ההשמה ייקל יותר לבצע השמה.
אם כן – לחברות ההשמה בהייטק יש יתרון ברור על שאר האופציות שהוזכרו לעיל, מה גם שלשני הצדדים יש אינטרס להשמה מוצלחת.
 
 

דף זה משתף פעולה עם: חברות הייטק